fredag 10 oktober 2014

Kalashelg och 17 timmar i buss

Hello blog readerz,

Ikväll ska jag ta bussen till Truro, det är Thanksgiving på måndag och jag längtar till trygghet och vällagad mat. Ska bli så himla härligt!! Bussen tar cirkus 17 timmar så jag har packat en väska med böcker/hörlurar/tuggummi/plugg och en med mat. Köpt ett helt kakpaket åt mig själv, mycket nöjd åt detta beslut.

Förra helgen var så himla bra, Fredag hade killen som jag bodde hos första helgen 32-årskalas, och glow-in-the-dark bowling stod på schemat.
Så roliga personer och så rolig aktivitet. Hade dock århundradets magsmärtor plus höll på att tappa rösten, så gick hem och sov efteråt istället för att dricka öl med gänget. Synd men fick mig lite <3välbehövd sömn<3,

Lördagen har jag inga bilder ifrån så slänger in en från en annan kväll i lägenheten. Det var i alla fall välkomstfest här hemma för mig och Alice som är (ganska) nyinflyttade. Det var fullt med roliga fransmän men jag hade bjudit in en bunt kompisar så jag behövde inte prata franska HELA kvällen,

Runt klockan tre på morgonen gjorde jag dock misstaget att gå in i mitt rum för att kolla telefonen. Råkade somna och vaknade kl 6, fullt påklädd och festen var över. Livet är hårt ibland.


På söndagen var jag bjuden hem på middag till gänget jag bodde hos min första helg i Montreal. Lyssna på vad vi åt: Korean style beef short rib stew, samt födelsedagstårta. Dog godhetsdöden. Fick även håret flätat och bra samtal. NJÖT.
Hösten har äntligen anlänt i Montreal och jag är så himla lycklig över det, SÅ trött på sommaren (förlåt men extremt tjatig årstid?). Att jag lyckats hamna i en stad som är lika vacker på insidan som på utsidan, hehe. Men på riktigt, livet leker!

BISOUS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar